Full Thread: Binnenlands nieuws
View Single Post
Old January 25th, 2019 #63
Johan
Banned
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 4,231
Exclamation Rutger Groot Waanzin

Groen licht voor opvang honderden illegalen in Amsterdam



Een ruime meerderheid van GroenLinks, D66, PvdA, SP, Denk, CU en Bij1 steunt de plannen van Groot Wassink voor opvang van uitgeprocedeerde asielzoekers, zoals leden van de We are Here-beweging. In de panden mogen ze tijdelijk blijven en de tijd gebruiken om over hun opties na te denken en aan hun zaak te werken.

Groot Wassink antwoordde op vragen van zijn eigen GroenLinks dat Amsterdam niet zal toestaan dat gedwongen uitzettingen vanuit Amsterdam gaan plaatsvinden. „Wij jagen niet op illegalen”, aldus de wethouder.

Het is voor uitgeprocedeerden geen voorwaarde om mee te werken aan terugkeer naar het land van herkomst, maar wel om mee te werken aan ’perspectief’. Tijdens de opvangperiode kijkt de ’ongedocumenteerde’ met juristen of een verblijfsvergunning toch haalbaar is.

Meer hier.


Kusters- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Groot Waanzin

Communist

Groot Wassink groeide op in Doetinchem. „Ik geloof niet dat mijn ouders vaak gestemd hebben, misschien wel nooit, voordat ik in de politiek ging.” De eerste keer dat hijzelf mocht stemmen, in 1994, werd het SAP-Rebel, „Trotskisten.”

Als hij, zoals op het uitslagenfeest woensdag, opkomt met zijn gebalde vuist in de lucht – „de communistengroet”

Meer hier.

Hij studeerde af in de politieke geschiedenis met een scriptie over de ideologie van de Rote Armee Fraktion (RAF).

Meer hier.