Vanguard News Network
Pieville
VNN Media
VNN Digital Library
VNN Broadcasts

Old January 14th, 2014 #1
NewsFeed
News Bot
 
Post Emari Rashaad O’Garrow sentenced to 15 years in prison for raping 12 women in Oslo.



Quote:
Originally Posted by Google Translate
15 years jail for rape sentenced basketball coach

35 years old Emari Rashaad O'Garrow been sentenced to 15 years in prison for a series of rapes.

The 35-year-old basketball coach Emari Rashaad O'Garrow in Oslo City Court sentenced to 15 years in prison for a series of rapes. This is two years more than prosecutors let down in the penalty claim. He must also pay a total of 2,000,000 million in restitution to victims.

The man was convicted of 16 of 19 points in the indictment, including 12 rapes and three counts of having exploited his position. Several of the victims were women who he has been training for.

You can see a list of atrocities he is convicted of further down in the case.

The abuse occurred between 2004 and 2012. O'Garrow was born and raised in Los Angeles in the United States, and came to Oslo in 2004 to play baskettball. Later he became the coach of a team with girls between 16 and 18 years.

- He asked if I liked it
One of them told this when she testified in Oslo District Court:

- I remember I was drunk that night. Several others were in the apartment, but he threw them out eventually. Then he raped me. I tried to resist and said no several times, but he put me on his back and carried. When he was finished he kissed me and asked if I liked it, the woman said in a low voice.

The charges included rape of 13 women and one additional attempt. Several of the women Reviewed man only after many years, after police started investigation. Basketball coach has acknowledged that he may have acted inappropriately towards women, but has denied that at no time has been about rape.

"Rape Behaviour»
"In this case the defendant should rape be viewed in context and in a holistic perspective. Defendant has been doing something that should be characterized as a rape behavior more or less systematically over a period of about seven years. In these years, he has consistently and sovereign rose above it as well in Norway as in his homeland is very offense to compel sexual intercourse against someone's will. This shows what can be called a strong criminal intent. His approach - mode - have been deliberate and cunning, in that he is in all cases operated on-one with women on various grounds have relied on him, whether it concerns young basketball players, friends or lovers (at least women who believed themselves or wanted to be boyfriends with defendant) "writes Oslo District Court and continues:

"The defendant has referred rapes carried out in a brutal way without bothering about their protests, fears, prayers or pain (...) The aggrieved party has told that they were pushed down by his superior body weight and strength, and that they were held firmly and not had the opportunity to escape, barely move. "

Quote:
15 år fengsel for voldtektsdømt basketballtrener

35 år gamle Emari Rashaad O’Garrow er dømt til 15 års fengsel for en rekke voldtekter.

Den 35 år gamle basketballtreneren Emari Rashaad O’Garrow er i Oslo tingrett dømt til 15 års fengsel for en rekke voldtekter. Dette er to år mer enn det påtalemyndigheten la ned i straffpåstand. Han må også betale til sammen 2 millioner kroner i oppreisning til ofrene.

Mannen ble dømt for 16 av 19 punkter i tiltalen, deriblant 12 voldtekter og tre tilfeller av å ha utnyttet sin stilling. Flere av ofrene var kvinner som han har vært trener for.

Du kan se en liste over overgrepene han er dømt for lenger nede i saken.

Overgrepene skjedde i perioden 2004 til 2012. O’Garrow er født og oppvokst i Los Angeles i USA, og kom til Oslo i 2004 for å spille baskettball. Senere ble han trener for et lag med jenter mellom 16 og 18 år.

- Han spurte om jeg likte det
En av dem fortalte dette da hun vitnet i Oslo tingrett:

- Jeg husker at jeg var full den kvelden. Flere andre var i leiligheten, men han fikk kastet dem ut etter hvert. Deretter voldtok han meg. Jeg prøvde å gjøre motstand og sa nei flere ganger, men han la meg på rygg og gjennomførte. Da han var ferdig kysset han meg og spurte om jeg likte det, sa kvinnen med lav stemme.

Tiltalen omfattet voldtekt av 13 kvinner og ytterligere ett forsøk. Flere av kvinnene anmeldte mannen først etter mange år, etter at politiet startet etterforskning. Baskettreneren har vedgått at han kan ha opptrådt ufint mot kvinnene, men har avvist at det på noe tidspunkt har dreid seg om voldtekt.

«Voldtektsatferd»
«I denne saken bør tiltaltes voldtekter ses i sammenheng og i et helthetlig perspektiv. Tiltalte har bedrevet noe som bør kunne karakteriseres som en voldtektsadferd mer eller mindre systematisk over en periode på omlag syv år. I disse årene har han konsekvent og suverent hevet seg over at det så vel i Norge som i hans hjemland er meget straffbart å tiltvinge seg samleie mot noens vilje. Dette viser hva man kan kalle et sterkt forbrytersk forsett. Hans fremgangsmåte – modus – har vært bevisst og utspekulert, ved at han i samtlige tilfeller har manøvrert seg på tomannshånd med kvinner som på ulike grunnlag har stolt på ham, hva enten det dreier seg om unge basketballspillere, venner eller kjærester (iallfall kvinner som mente seg- eller ønsket å være kjærester med tiltalte)» skriver Oslo tingrett og fortsetter:

«Tiltalte har som nevnt gjennomført voldtektene på en brutal måte uten å bry seg om deres protester, frykt, bønner eller smerte (...) De fornærmede har fortalt om at de ble presset ned av hans overlegne kroppsvekt og styrke, og at de ble holdt i fast grep og ikke hadde mulighet til å unnslippe, knapt røre seg».

read full article at source: http://www.nettavisen.no/nyheter/article3738246.ece
 
Reply

Tags
Oslo, Los Angeles, Og

Share


Thread
Display Modes


All times are GMT -5. The time now is 01:36 AM.
Page generated in 0.04421 seconds.